Inkoopgids Goede Vis niet langer in gebruik als SVO lesmateriaal

Geplaatst op dinsdag, 21 februari 2012

Inkoopgids Goede Vis niet langer in gebruik als SVO lesmateriaal

Limmen, 21 februari 2012

Vakopleider Stichting Vak Opleiding (SVO) zal de Inkoopwijzer Goede Vis van Stichting De Noordzee niet gebruiken als lesmateriaal voor de cursus 'Vis en Duurzaamheid'. Dit schrijft SVO in een brief aan de Nederlandse Vereniging van Palinghandelaren (NeVePaling). Die had SVO laten weten dat de Inkoopgids Goede Vis op diverse plaatsen, waaronder het hoofdstuk over paling, foutieve en misleidende informatie bevat. SVO heeft inmiddels aan Stichting De Noordzee verzocht om de vermelding: “de Goede Vis Inkoopgids is ook onderdeel van de cursus 'Vis en Duurzaamheid', die gegeven wordt door SVO opleidingen” van internet te verwijderen.

NeVePaling vindt dat informatie in lesmateriaal correct en waarheidsgetrouw moet zijn en is dan ook blij met de beslissing van SVO om de gids niet te gebruiken als lesmateriaal voor de visindustrie.

foto: Inkoopgids "Goede Vis"